Nieuws

Wie een verkeersboete krijgt, kan per 1 januari 2019 al vanaf 75 euro een betalingsregeling treffen. Nu ligt de grens daarvoor nog op 225 euro. De maatregel moet voorkomen dat verkeersboetes oplopen, waardoor mensen in problematische schulden kunnen terechtkomen. Het kabinet streeft ernaar het aantal problematische schulden terug te dringen.

Openstaande, niet betaalde, facturen zijn vaak een doorn in het oog. Zeker als je tegen het eind van het jaar de administratie van het afgelopen jaar op orde wil brengen, kunnen niet betaalde facturen een bron van ergernis zijn. Veel bedrijven werken met een incassobureau, en dragen de vorderingen tijdig over. Maar voor sommige bedrijven is het samenwerken met een incassobureau een spannende stap. Samenwerken met ZWS Incasso is niet spannend, maar bevrijdend!

ZWS Incasso is erkend als leerbedrijf. Hier zijn wij trots op. Dit betekent dat studenten die de opleiding Juridisch administratieve dienstverlener volgen, bij ZWS Incasso stage kunnen lopen. Wij vinden het als bedrijf belangrijk om te investeren in de toekomst. Naast het investeren in de toekomst van ons personeel, zullen wij op deze wijze ook bijdragen aan de toekomst van de studenten. Daarnaast kunnen de studenten ons ook nog een hoop leren, en daar staan wij dan ook zeker voor open.

Mensen met schulden kunnen vanaf begin 2019 in één oogopslag een actueel overzicht van hun schulden krijgen op Schuldenwijzer.nl. De site is een initiatief van KBvG en SNG, twee brancheorganisaties van gerechtsdeurwaarders. Het platform is opgericht om een eind te maken aan de huidige versnipperde situatie. Die situatie "belemmert een effectieve aanpak van de sanering en inning van schulden", aldus de twee organisaties. Ons land telt 170 gerechtsdeurwaarderskantoren, elk met een eigen administratie.

Bij ZWS Incasso werken gecertificeerde professionals die veel ervaring hebben in het voeren van moeilijke incassogesprekken. Omdat ze niet vanuit emotie handelen, weten ze in alle gevallen rustig te blijven. Met deze aanpak overtuigen wij uw debiteur om de factuur zo spoedig mogelijk te betalen. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat onze incassomedewerkers echte incassospecialisten zijn. Mede daarom investeren wij in onze medewerkers.

Met incassokosten wordt bedoeld: de kosten die eventueel in rekening worden gebracht bij de debiteur om de kosten te dekken – deels of volledig – die worden gemaakt om een openstaande vordering te innen. De incassokosten zijn wettelijk vastgelegd in de Wet Incassokosten (WIK) en gelden dan ook voor iedere vordering die betrekking heeft op een particulier. ZWS Incasso rekent voor particulieren en bedrijven dezelfde incassokosten, tenzij anders is overeengekomen.

U kent uw klant het beste. Daarom gaan wij altijd met u in overleg over de meest geschikte manier om de openstaande vordering te incasseren. Hoe heeft het voortraject eruit gezien, is het verstandig om hem vriendelijk te benaderen of juist streng(er)? En is een telefonische benadering of juist per email beter? Samen met u bekijken we de beste methode van benadering. Hiermee vergroten we de kans op snel incasseren van uw vordering.

Het aantal Nederlandse huiseigenaren met een betalingsachterstand op hun hypotheek neemt af. Dat meldt Bureau Krediet Registratie (BKR) woensdag in hun hypotheekbarometer. Op 1 oktober hadden bijna 80.000 kredietnemers een betalingsachterstand van minimaal drie maanden op hun hypotheek.

Het gaat om een afname van ruim 12  procent ten opzichte van vorig jaar. In oktober 2017 waren er nog bijna 91.000 mensen met een hypotheekachterstand. “Het gaat steeds beter met huiseigenaren en dat zie je terug in het aantal kredietnemers met betaalachterstanden op hun hypotheek", schrijft BKR-directeur Peter van den Bosch.

In de meeste incassozaken is er sprake van een goede relatie tussen onze klant en zijn of haar klant. Vaak wordt er een oogje dichtgeknepen en neemt men een tijdige betaling niet zo nauw. De huidige relatie wordt dan belangrijker gevonden dan een betaalde factuur. Door ZWS Incasso in te schakelen blijft u buiten schot en blijft de goede relatie behouden. Doordat wij geen dienst of product hebben geleverd aan uw klant, kunnen wij uw klant zonder emotie aanspreken over de openstaande vordering.