Nieuws

Beperken en voorkomen zijn de sleutelbegrippen bij incasso. ZWS Incasso beschouwt elke incasso-opdracht als een zaak apart en is aantonend een factor van belang voor grotere en kleinere ondernemingen en wordt als vaste partner betrokken bij hun Credit Management. ZWS Incasso neemt de rol als verlengstuk van uw organisatie in en verplicht zichzelf tot het beste. Tot de meest heldere en eerlijke communicatie en het vastleggen en uitvoeren van afspraken en verslaglegging. ZWS Incasso houdt de cash flow van uw onderneming op het gewenste peil.

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt consumenten vrijdag dat zij incassobureaus die rekeningen voor reisbureau Vakantiegarant willen innen niet moeten betalen. Volgens de ACM komen er momenteel veel meldingen binnen van mensen die door incassobureaus onder druk worden gezet om rekeningen van Vakantiegarant te betalen, terwijl er nooit een geldige overeenkomst is gesloten.

Het aantal mensen met een betalingsachterstand is in 2018 gedaald van 690.000 naar 670.000, zo blijkt uit gegevens van Stichting BKR. Zo'n 6,2 procent van de mensen met een geregistreerd krediet had in 2018 een betalingsachterstand. Een jaar eerder stond dit cijfer op 6,6 procent.

Het kabinet pakt de misstanden in de incassomarkt aan en geeft hiermee uitvoering aan een afspraak uit het regeerakkoord. Er komt een incassoregister waar incassobureaus verplicht ingeschreven moeten zijn. Voor het uitoefenen van incassowerkzaamheden komen er eisen en de naleving hiervan wordt gecontroleerd door een systeem van toezicht en handhaving. Dit om te voorkomen dat kwetsbare schuldenaren geconfronteerd worden met onjuiste incassopraktijken en om de kwaliteit en de dienstverlening van de gereguleerde incassosector te verhogen.

Als u besluit om ons incassobureau in Almere in de hand te nemen, doen wij er alles aan om ervoor te zorgen dat het openstaande bedrag zo spoedig mogelijk betaald wordt. Dit doen wij op een manier waarbij er geen afbreuk gedaan wordt aan de goede relatie tussen u en uw klant. Wij proberen te allen tijde met persoonlijkheid en vriendelijkheid de goede relatie in stand te houden.

De toon waarop een incassomedewerker spreekt met een debiteur, is om meerdere redenen belangrijk. Enerzijds willen wij wat van de debiteur, namelijk dat deze gaat betalen. Als je wil dat iemand iets doet, is de kans dat diegene dat doet het grootst als je het vriendelijk vraagt. Iemand iets opleggen levert niet altijd het beste resultaat. Maar ook straalt ons contact met de debiteur uit naar onze opdrachtgevers. Je wil als bedrijf niet worden geassocieerd met beunhazen, cowboys of overige termen die weinig positief zijn over incassomedewerkers. ZWS Incasso is zich dat als geen ander bewust. Maar werkt vriendelijk vragen altijd?
1
Goedendag. Waar kunnen wij u mee van dienst zijn?
Powered by